FBI ostrzega przed ransomware
22 stycznia 2015, 09:50FBI informuje o rosnącej liczbie infekcji oprogramowaniem typu ransomware. Ofiarami cyberprzestępców padają zarówno użytkownicy indywidualni jak i przedsiębiorstwa. Biuro zaleca instalowanie oprogramowania blokującego wyskakujące okienka.
Milion Linuksów na jednym komputerze
29 lipca 2009, 16:13Specjalistom z Sandia National Laboratories udało się uruchomić ponad milion jąder Linuksa na jednym klastrze. Konfiguracja taka będzie wykorzystywana do badania botnetów oraz pozwoli symulować procesy zachodzące w Sieci.
Po wirtualnym byciu Einsteinem ludzie lepiej funkcjonują poznawczo
9 lipca 2018, 11:08Po wirtualnym doświadczeniu posiadania ciała Alberta Einsteina ludzie odblokowują niedostępne wcześniej zasoby mentalne.
Zoomowanie na ekranie: od komórki do procesu
10 sierpnia 2012, 17:53Naukowcy z Centrum Medycznego Uniwersytetu w Lejdzie opracowali metodę ultrastrukturalnego mapowania wycinków komórek i tkanek o powierzchni ok. mm2 z nanometrową rozdzielczością. Nazwali ją wirtualną nanoskopią.
Wentylacja i maseczki ważniejsze niż zachowanie dystansu
7 kwietnia 2021, 08:24Dobra wentylacja pomieszczeń i maseczki skuteczniej powstrzymują rozprzestrzenianie się SARS-CoV-2 niż dystans społeczny, wynika z ostatnich badań przeprowadzonych na University of Central Florida. Oznacza to, że w szkołach, firmach czy innych zamkniętych pomieszczeniach, można przebywać bez konieczności zachowywania dużego dystansu.
FBI wkroczyło do kasyna w Second Life
4 kwietnia 2007, 14:48Agenci FBI na zaproszenie firmy Linden Lab odwiedzili wirtualne kasyno w grze Second Life. Rząd USA na razie nie zdecydował, jak traktować wirtualny hazard.
Terapia w środowisku wirtualnym zmniejsza pociąg do alkoholu
24 czerwca 2015, 11:50Rzeczywistość wirtualną można wykorzystać w terapii alkoholizmu. Małe studium z udziałem 12 osób wykazało, że zmniejsza ona chęć sięgnięcia po alkohol.
Wirtualna telerehabilitacja
19 marca 2010, 09:50Inżynierowie z Rutgers University wykorzystali konsolę PlayStation 3, rękawicę do gier oraz wykonane na zamówienie specjalne oprogramowanie i gry, by w ten sposób zwiększyć szybkość ręki i zakres ruchów palców nastolatków z porażeniem mózgowym. Wszystko to miało rozszerzyć wachlarz dostępnych dla nich czynności, w tym samoobsługowych czy związanych z utrzymaniem porządku w domu.
Ponieważ jemy także oczami, wirtualna rzeczywistość może zmienić nasze postrzeganie smaku
16 października 2018, 11:10Wirtualna rzeczywistość może zmieniać odczuwanie smaku.
Swoboda sterowania
9 października 2012, 12:10Specjaliści z Newcastle University i Microsoft Research Cambridge opracowali niewielki zakładany na nadgarstek aparat, który śledzi ruchy placów i dłoni, pozwalając na zdalne sterowanie dowolnym urządzeniem za pomocą gestów